Uit het MT

> VANUIT HET MT mensen. En ook de ontwikkeling van mensen is belangrijk.” “We willen graag dat onze medewerkers zo lang mogelijk bij ons blijven. Daarom investeren we in mogelijkheden om mensen intern op te leiden naar andere functies. Zodat degenen die dat willen, kunnen werken aan hun ambities. Doorgroeien of nog beter worden in het vak dat ze doen. We hebben bijvoorbeeld ook traineeships opgezet waarin mensen worden opgeleid tot teammanager of regiomanager. Onderdeel daarvan is een intern en extern opleidingstraject, deels op Windesheim.” “ Niet alleen laten zien. Mensen moeten het ook echt zo vóelen.” Miranda Peters Binnen InteraktContour is er ook veel aandacht voor het creëren van een prettige en veilige werkomgeving, vertelt Miranda. “Dat doen we bijvoorbeeld samen met de OR. We luisteren naar de signalen die via die weg binnenkomen. Dat is eigenlijk ook meteen een boodschap die ik hier graag wil delen: maak dingen bespreekbaar, blijf er niet mee rondlopen. Er is altijd iemand waar je je verhaal kwijt kunt en die jou verder kan helpen.” Hiervoor kun je terecht bij je leidinggevende of P&O-adviseur. Diversiteit en inclusiviteit Ook dit is een belangrijk thema. “Wij moeten als organisatie onze medewerkers laten weten dat iedereen hier welkom is en zichzelf kan zijn, ongeacht leeftijd, geaardheid, voorkeuren, religie of wat dan ook. En dat dan niet alleen laten zien in onze communicatie-uitingen maar dat mensen dat ook echt voelen. Dat moet van binnenuit komen. Je bent vaak op je werk, dus je moet je echt vrij voelen om te zijn wie je bent. Dat is zó belangrijk. Daarom gaan we hier de komende tijd dus ook samen met de OR mee aan de slag.” Pynter Naast medewerkers koesteren en zorgen dat zij veilig zichzelf kunnen zijn, vindt InteraktContour het heel belangrijk dat medewerkers zich ontwikkelen. Er zijn verschillende scholingen en trainingen beschikbaar op de eigen leeromgeving Pynter. Miranda: ‘Deels zijn dat natuurlijk verplichte trai28 Jij & interaktcontour

29 Online Touch Uit het MT Home


You need flash player to view this online publication